$9元被套? AU$9 Quilt cover?

My ma she bought a quilt cover only AU$9. It was very amazing! Actually my ma and her friend thought that might be the wrong price on the product. However her friend said the company had to sell the price showed on the product whether the price was right or not. How come? Do you think Aussie is honestly? Yes, they do. Last time my ma went to supermarket to buy some stuffs. When she came home and looked at the receipt, she found one of the prices was not right (She paid more than the original price). She brought the receipt and good and then went back to ask a manager. The manager refunded the price to her. That means she didn’t have to pay on that good. My friend said it might be the rule but I was not sure. Not any shop do that, I had an experience with my friend in boutique. We bought $20 but the price was $10. They just gave back $10 to us.

想都想不到那麼便宜的被套會給我媽買到,令我驚喜萬分.那是因為我之前才買了一張要百多元的,本來說有七折,怎知我埋單的時候店員才告訴我要買一套(包括枕頭和被單)才有七折.我心裡當然很不高興,畢竟她之前沒有提及,而且告訴我什麼都是七折.至於這張”9元被套的故事,是媽媽和她朋友去逛街時看到的.其他的至少要$39,惟獨這張只要9,而且只有一張.質料各樣看起來都很好,於是就買了!她們其實想原因應該是打錯價錢,但原來在澳洲的大型超巿和大賣場,如果有這種情況,就算價錢標籤打錯了,也要照那個價錢賣了.果然很老實~有一次媽媽去超巿買東西,回家發現價錢不對,再拿回給那超巿的經理看.經理二話不說的退回錢給她,那即是她不用花$就買到了那樣產品.後來和朋友提起,原來這是一條不成明的規定,兩間大型超巿都會如此做的.不過有一次和朋友買衣服就不是這樣,她們只退回多餘的$給我們.

No comments: