銷售文化 selling's culture

在澳洲購物和香港不一樣的地方,是店員不會去貨倉拿新貨給你.每次都告訴你那就是新的,不管他們有沒有新貨在貨倉內.我已經試過了很多次,就算他們看到那件衣有污損,他們都只告訴你只有一件.我記憶中只試過有一次店員去倉幫我找到新的,因為那件有點污垢,還有一次是店員進倉幫我找到我要的尺寸.可能你會說他們真的每款只有一件,我想我逛的不是精品店,不可能每樣只有一件.
究竟是香港人”俺尖”(吹毛求疪),還是澳洲人不夠力求完美?
The culture of selling difference between Hong Kong people and Aussie could be Hong Kong people always require to get the new one from stock and sellers of Australia just tell you the product of display is the newest one. They have never given you a new one from stock, although the display one is damaged or dirty. You might say that product must be the only one in that shop. But I guess they could have more in their stock. They only want to sell out the display one. So, is it means Hong Kong people want to get the perfect things or Aussie insist their culture of selling?

No comments: